Shortcuts: WD:INTRO, WD:I

Wikidata:Entamu

From Wikidata
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Wikidata:Introduction and the translation is 84% complete.
Outdated translations are marked like this.

Wikidata ye una base de datos secundaria llibre, en collaboración y multillingüe, que recueye datos estructuraos pa sirvir d'encontu a Wikipedia, Wikimedia Commons, les otres wikis del movimientu Wikimedia, y a cualquier persona del mundu.

¿Qué significa esto?

Vamos echá-y un güeyu más detalláu a la frase del principiu:

  • Llibre. Los datos de Wikidata espublícense baxo la llicencia Creative Commons Public Domain Dedication 1.0, que permite reutilizar los datos en munches situaciones diferentes. Los datos pueden copiase, camudase, distribuise y executase; inclusive con fines comerciales, ensin pidir permisu.
  • En collaboración. Los datos de Wikidata los introducen y caltienen los editores de Wikidata, que deciden les regles de creación y xestión del conteníu. Los bots automáticos tamién introducen datos en Wikidata.
  • Multillingüe. La edición, la esplotación, la navegación, y la reutilización de los datos ye multillingüe dafechu. Los datos introducíos en cualquier idioma tarán disponibles de en tolos otros idiomes. Ye posible y s'afala editar en cualquier llingua.
  • Una base de datos secundaria. Wikidata nun guarda sólo declaraciones, sinón tamién les sos fontes y conexones con otres bases de datos. Esto espeya la diversidá de conocencia disponible y sofita la noción de verificabilidá.
  • Recueye datos estructuraos. Imponer un altu grau d'organización estructurada permite la reutilización cenciella de los datos polos distintos proyeutos de Wikimedia y por terceros, y permite a los ordenadores procesalos y "entendelos" meyor.
  • Encontu a les wikis de Wikimedia. Wikidata ayuda a Wikipedia con cuadros d'información y enllaces a otres llingües fáciles de caltener, amenorgando asina la carga de trabayu d'edición al tiempu qu'ameyora la so calidá. Los anovamientos n'una llingua tán disponibles pa toles demas.
  • Cualquier persona del mundu. Cualquiera pué usar Wikidata de munches maneres distintes usando la so interfaz de programación d'aplicaciones.

¿Cómo funciona Wikidata?

Esti diagrama d'un elementu de Wikidata t'amuesa los términos más importantes de Wikidata.

Wikidata ye un estoyu central d'almacenamientu al que pueden tener accesu terceros, como les wikis que caltien la [Fundación Wikimedia]. El conteníu cargáu dinámicamente dende Wikidata nun necesita caltenese pa cada proyeutu wiki individual. Por casu, les estadístiques, dates, allugamientos y otros datos comunes pueden tar centralizaos en Wikidata.

L'estoyu de Wikidata

Los artículos y los sos datos tán interconeutaos.

L'estoyu de Wikidata ta formáu principalmente por elementos, caún con una etiqueta, una descripción y cualquier númberu d'alcuños. Los elementos s'identifiquen de mou únicu con un Q siguíu por un númberu como Douglas Adams (Q42).

Les declaraciones describen carauterístiques detallaes de cada elementu y tán formaes por una propiedá y un valor. Les propiedaes en Wikidata tienen un prefixu educated at (P69) siguíu por un númberu, como educated at (P69).

Pa una persona, puedes amestar una propiedá qu'indique ónde s'educó, especificando'l valor d'una escuela. Pa los edificios, puedes dar propiedaes de coordenaes xeográfiques especificando los valores de llonxitú y llatitú. Les propiedaes tamién pueden enllazar a bases de datos esternes, Una propiedá qu'enllaza un elementu con una base de datos esterna, como la base de datos d'una autoridá de control qu'usen biblioteques y archivos llámase un identificador. Los enllaces de sitiu especiales coneuten un elementu col conteníu correspondiente de les wikis cliente, como Wikipedia, Wikillibros o Wikicites.

Toa esta información pué amosase'n cualquier llingua, anque l'orixe del datu tuviera n'otra llingua distinta. En teniendo accesu a esos valores, les wikis cliente amosarán los datos más actualizaos.

Elementu Propiedá Valor
Q42 P69 Q691283
Douglas Adams educated at St John's College

Trabayar con Wikidata

Hai maneres distintes d'aportar a Wikidata utilizando ferramientes integraes, ferramientes esternes, o interfaces de programación.

Wikidata Query y Reasonator son dalgunes de les ferramientes populares pa guetar y esaminar los elementos de Wikidata. La páxina de ferramientes tien una estensa llista de proyeutos interesantes pa esplorar.

Ónde principiar

Los Wikidata tours diseñaos pa usuarios nuevos son el meyor llugar pa saber más de Wikidata

Dellos enllaces pa principiar:

¿Cómo puedo collaborar?

Da un pasu alantre y Special:MyLanguage/Help:Editing. Editar ye la meyor manera d'aprender la estructura y los conceptos de Wikidata. Si desees entender los conceptos iniciales de Wikidata, seguramente t'interese echar una güeyada a les páxines d'ayuda. Si tienes entrugues, puedes dexales na charra del proyectu o comunicate col equipu de desendolcu.

See also